[TR] Husbybadet Stockholm (Husby) 14-12-2015 (tekstreview)

  • Dit zwembad had ik meegepakt in de tour om naar Kokpunkten in Västerås te gaan. Ik had wat tijd over en dus dit zwembadje meegepakt die wat korte maar toch gekke glijbanen heeft.


    De entree was 110 kroon (13 euro) wat aan de dure kant is, echter moest ik ook een slotje bijkopen voor de kluisjes voor 35 kroon wat niet echt gunstig is.
    De omkleedkamers zijn eenvoudig en hebben geen kluisjes, wel is er een sauna naast de douches.


    Het bad zelf is vrij klein, maar sfeervol verlicht in de avond (het was om 14:45 uur al donker!). Ondanks de geringe grootte heeft dit bad redelijk wat voorzieningen en goede aankleding. Het recreatiebad heeft een korte stroomversnelling door een grot die vrij sterk is (deed mij wat denken aan die in Sportiom, maar kleiner), een uitzwemkanaal naar buiten, whirlpool, massage stralen en natuurlijk 3 glijbanen en een wildwaterbaan.


    Daarnaast is er een 25 meterbad met 1 en 3 meter duikplank.


    Glijbanen:


    - Oranje glijbaan ±60 meter: Een Kanab glijbaan die vrij standaard is, het start met een jump,daarna een helix rechtsom, dan een driekwart helix linksom gevolgd door een kort recht stuk, dan een scherpe bocht naar rechts waarna de uitglijbak volgt.


    - Lichtblauwe glijbaan ±30 meter: Deze glijbaan (ook Kanab) is donker met looplicht ringen, deze start met een driekwart helix linksom, dan een zeer steile drop gevolgd door een scherpe bocht naar rechts! Deze glijbaan is echt woest, in de laatste bocht kwam ik soms boven de zijnaad uit waarna je zowat een salto maakt in het landingsbad. Opmerkelijk is dat deze glijbaan in een plonsbad eindigt terwijl de andere glijbaan in een skim-out eindigt, de glijbaan is er later bijgekomen waarbij de oranje glijbaan is aangepast.


    - Brede glijbaan: Deze is vrij steil en kort, maar wel grappig.


    - Wildwaterbaan ±30 meter: Deze wildwaterbaan is ook vrij kort, heeft 3 bochten en een klein tussenbassin in de 2e bocht, het opvangbad aan het einde heeft sterke stroming, hierboven zijn touwen bevestigd zodat je er makkelijker eruit kan klimmen.


    Score: (ik gebruik het Tuberides systeem)


    Sfeer / Theming: +
    Grootte: O-
    Aanbod variatie: O
    Hygiene: +
    Temperatuur: +
    Glijbanen: +
    Omkleden: O-
    Personeel: +
    Entreeprijs: O-


    Totaal: O (2.7)


    Conclusie: Je hoeft niet veel te verwachten van dit relatief kleine zwembad, maar de blauwe glijbaan is best gaaf. Het is een leuke meepakker als je in Stockholm komt.