[TR] Vinpearl Land Nha Trang (vietnam)

  • Tijdens mijn rondreis door Vietnam kwam ik ook in Nha Trang, een badplaats aan de oostkust, hier ligt Vinpearl Land, het is dus van dezelfde keten als in Hanoi, ik had slechte verwachtingen na het mislukte bezoek. Het park is gelegen op een eiland waar je met een kabelbaan naartoe wordt gebracht.


    Dit park heeft naast een waterpark met 15 glijbanen ook een pretpark (helaas maar één achtbaan) en een alpine coaster. De entreeprijs was voor het gehele complex ongeveer 20 euro, dit dus inclusief alle attracties, ook de alpine coaster en een kabelbaan die je naar het eiland bracht.


    Ook hier verwijs ik je naar Tripadvisor voor de foto's gezien ik geen foto's meer maak in waterparken om conflicten met personeel te voorkomen.


    https://www.tripadvisor.nl/Att…g_Khanh_Hoa_Province.html


    Maargoed, dit waterpark telt maarliefst 15 grote glijbanen (kinderglijbanen niet meegeteld), een golfslagbad, een prive strand (!), 400 meter Lazy River, en nog meer... Tot mijn verbazing waren alle glijbanen in bedrijf, sommige alleen in tijdsintervallen, wel lukte het mij alle glijbanen minstens een keer te doen. Sommige glijbanen waren voor minimaal 2 personen wat voor mij lastig was om een maatje te zoeken om deze glijbanen te doen, maar uiteindelijk lukte het mij nadat ik een groepje van 3 japanners tegen kwam die ook alles wou doen, dan zijn we met zijn vieren zodat we de 2 persoons glijbanen allemaal konden doen.


    Het park is goed schoon en netjes, qua drukte was het redelijk druk maar de wachttijden voor de glijbanen waren hooguit 5 a 10 minuten.


    Glijbanen:



    • Family Slide: dit is een bochtige family rafting glijbaan waar je met minimaal 3 en maximaal 6 personen in een ronde boot vanaf gaat, je slingert hoog in de bochten! De lengte schat ik rond de 100 meter.

    • Body Slides: Deze toren bevat 3 body slides, de gele heeft een paar lange helices en gaat goed hard, de zwarte heeft wat woeste bochten en de rode is iets milder. De lengte schat ik rond de 100 meter voor de bovenste 2, de rode rond de 70 meter.

    • Rafting Slides: Deze toren bevat 4 banden glijbanen (o.a. een blackhole) waar je met een- en tweepersoonsbanden vanaf gaat. De gele is alleen voor tweepersoonsbanden. De lengte's schat ik tussen 100 en 120 meter per baan.

    • Flying Boat: 2 glijbanen waar je met 2 persoonsbanden vanaf gaat, een (oranje) daarvan bevat een uphill zonder waterjets! De andere gaat wat geleidelijker aan, maar beide gaan erg hard, de hoogte schat ik zo'n 15 meter.

    • Tsunami: Een grote, blauwe halfpipe waar je met banden vanaf gaat, het is een best heftig ding, goed te vergelijken met Bosbad Hoeven, maar dan iets groter.

    • Kamikaze: Deze 2 kamikazes starten vanaf 20 meter hoog en zijn veruit de snelste glijbanen in het park, de blauwe heeft flink wat airtime, de groene gaat continu met dezelfde hoek naar beneden.

    • Space Hole: Deze trechter glijbaan had ik maar één keer gedaan, ik stootte mijn kop vrij hard in deze trechter, vlak voor de trechter zit een rare knik waarbij je tegen de zijkant aangesmeten wordt. Gelukkig bleef de pijn beperkt.

    • Multi-slide: Een 6-baans matjes raceglijbaan, deze heeft 4 drops en gaat vrij hard aan het eind.


    Een nadeel is dat de stalen trap treden (bestaande uit stalen roosters) pijn doen aan je voeten, sommige trappen hebben houten treden, deze zijn een stuk beter. Ook waren er geen bubbelbaden of andere warmwaterbaden, maar wel het prive strand.


    Opvallend was dat er tussen het waterpark en de rest van het park geen kassa of poortjes zitten, je kan gewoon in je zwemkleding de rest van het park in en vice versa. Het waterpark is dus bij de entree inbegrepen.


    Uiteraard is er ook een 1200 meter lange alpine coaster, een nadeel is de extreme wachttijden, heb hem 2 keer gedaan aan het eind van de dag. In de middag was de wachtrij zelfs dicht omdat de wachttijd te lang was (3 uur), bij mij was de wachttijd bij de eerste keer 30 minuten, de 2e keer slechts 5 omdat de baan even dicht ging tijdens een regenbui, ik was zo slim om bij de ingang te blijven en dan direct er weer ingaan als de attractie weer open ging.


    Dit park is een echte aanrader als je een reis naar Vietnam maakt!


    Sfeer / Theming: +
    Grootte: ++
    Aanbod: ++
    Hygiene: +
    Temperatuur: O
    Glijbanen: ++
    Omkleden: +
    Personeel: ++
    Entreeprijs: ++ (inclusief pretpark en alpine coaster)


    Eindoordeel: + (1.5)

  • Bedankt voor de leuke reportage, lijkt me een cool waterpark om te bezoeken! Ik wist echt niet dat er in Vietnam zo goede waterparken te vinden zijn. Misschien dat we in de toekomst ook een keer daar naartoe reizen :)


    De Flying Boats glijbaan doet me trouwens denken aan de Aqualand waterparken in Tenerife, Gran Canaria etc., daar vind je vaak soortgelijke glijbanen die ook Flying Boats genoemd worden. Ik ga ervan uit dat het allemaal Polin glijbanen waren?

  • Siam Park Tenerife lijkt mij ook mooi, alleen hoor ik verhalen dat het ontiegelijk druk kan worden in het hoogseizoen en als je buiten het hoogseizoen gaat dan gooien ze de helft van de glijbanen dicht. Klopt dit?
    Als ik naar Siam Park zou gaan, in welke periode is dan het gunstigst? (qua drukte en gesloten attracties)

  • Siam Park kan in het hoogseizoen zeer drug worden. Maar je kan een Fast-Pass voor 15 € koopen, dan kan je elke attractie een keer glijden (ik denk ook twee van de attracties 2 keer) zonder lang te wachten. Maar: Tower of Power heeft alleen een ingang, er is het Fast Pass niet geldig. Ik denk niet dat er veele attracties zijn gesloten buiten het hoogseizoen. Momenteel zijn de hoofdattracties geopend (hier te zien: https://www.youtube.com/user/AmusementForce/videos). We moest wachten aan het Tower of Power voor ongevaar 45-60 min. Dat is natuurlijk heel veel voor 10 seconden glijden.


    Ik denk tussen Oktober en Maart is best om te gaan naar Siam Park Tenerife. Aqualand Tenerife is veel rustiger, we moest aleen 10 min wachten voor de hoofdattracties in het hoogseizoen.